„Innowacyjna edukacja przedszkolna – z językiem angielskim i multimediami Za Pan Brat”
Projekt, którego liderem jest gmina Mirsk, a partnerem gmina Gryfów Śl. sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej.
Realizowany w naszym przedszkolu przez okres 10 miesięcy od 01 marca 2017 do 28 lutego 2018 roku.
W ramach projektu wdrożone zostaną nowe metody nauczania, a nauczyciele zostaną przeszkoleni. Będą prowadzone dodatkowe zajęcia wynikające z zaspokajania potrzeb dzieci: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, informatyczne, społeczno-emocjonalne, bajkoterapia.
Doposażony zostanie plac zabaw, otrzymamy dodatkowy sprzęt multimedialny wykorzystywany w projekcie.
TABLIT to nowatorska edukacja dzieci. Oparty został o metodę projektów – aktywne uczestnictwo dzieci w procesie zdobywania wiedzy, doświadczenia.
Bardzo istotnym elementem programu są w pełni interaktywne materiały edukacyjne.
Projekt Tablit – innowacyjny program wychowania przedszkolnego finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Europejskiego Funduszu Społecznego zakłada stworzenie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnego programu wychowania przedszkolnego opartego na dobrze znanej i powszechnie stosowanej metodzie projektów (choć stosowanej głównie na wyższych szczeblach edukacji) oraz implementującego innowacyjną w skali krajowej i europejskiej technikę modelowania dialogów w klasie Questioning the Author (QtA) oraz integrującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego z nauką języka angielskiego.
Tablit umożliwia dzieciom w wieku przedszkolnym poznawanie świata przez działanie, doświadczanie, odkrywanie, przeżywanie i dyskutowanie.
Koncepcja projektu opracowana została na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przez zespół powołany przez prof. dr hab. Katarzynę Dziubalską-Kołaczyk. Zespół twórców to: dr Dawid Pietrala, dr Anna Basińska, Teresa Pietrala i Urszula Zielińska
Do głównych celów programu wychowania przedszkolnego Tablit należy:
- umożliwienie dzieciom poznawania świata przez działanie, doświadczanie, odkrywanie, przeżywanie i dyskutowanie;
- zaciekawienie światem przyrody i nauki;
- stworzenie dzieciom autentycznego, bogatego w bodźce środowiska edukacyjnego, w którym będą mogły na miarę swoich możliwości i potrzeb urzeczywistniać swój potencjał i rozwijać uzdolnienia;
- przygotowanie do samodzielnego radzenia sobie w przyszłości z wymogami różnorodnych zadań i sytuacji, do stawiania celów i określania strategii ich osiągania, a także przezwyciężania trudności pojawiających się w toku zadania;
- budowanie pozytywnych doświadczeń ważnych dla rozwoju poczucia kompetencji oraz skuteczności działania.